Czy warto założyć firmową stronę na Facebook? A może konto na Instagramie, Twitterze albo Youtubie? Czy wystarczy sama strona internetowa? Zakładać firmowe konta społecznościowe, czy to strata czasu i lepiej zająć się innymi sposobami reklamy strony www?
Coraz więcej stron internetowych zawiera linki do portali społecznościowych na Instagramie, Youtubie, Twiterze, LinkedIn, nie wspominając już o Facebooku. Wygląda na to, że konta społecznościowe (Facebook, Youtube, Twitter, Instagram, ewentualnie Linkedln) już na stałe zostały związane ze stronami internetowymi.
Czy jednak to się opłaca, czy jest to tylko dodatek dla osób, które wolą zobaczyć opis strony na portalu społecznościowym niż przeglądać stronę internetową.
Konto firmowe na Facebooku, kilka lików, komentarzy czy pozytywnych opinii pomaga zdobywać dodatkowych klientów na wykonywane usługi. Poprzez film na Youtue, czy kilka ciekawych zdjęć na Instagramie potencjalny klient może trafić na stronę internetową. Nic to nie kosztuje, nie ma tu żadnych opłat; w porównaniu z pozycjonowaniem samodzielne założenie konta na Facebooku, dodanie kilku filmów promujących firmę na Youtube (wraz z linkiem do strony), czy kilku zdjęć na Instagramie może zachęcić przypadkowe osoby do skorzystania z usług, czy produktów, które są oferowane na stornie internetowej.
Nie trzeba za to płacić, nic przez to się nie straci a można tylko zyskać, dlatego dobrze byłoby, aby każdy kto ma stronę internetową w wolnej chwili postarał się:
- założyć firmowe konto na Facebooku i dodać link do niego na stronie internetowej, a także zadbać o polubienia strony, komentarze i opinie dotyczące oferowanych produktów, czy usług,
- założyć firmowe konto w serwisie Youtube i dodać film lub kilka filmów promujących wykonywane usługi,
- dodać kilka zdjęć do profilu na Instagramie, o ile profil działalności firmy pozwala prezentować w ten sposób zdjęcia, grafiki, fotografie, realizacje, czy osiągnięcia,
- założyć konto na Twiterze
- założyć konto firmowe na portalach prezentujących firmy w Internecie
- dodać informację o firmie na mapach, z których korzystają użytkownicy nawigacji
Założenie kont społecznościowych to zatem prosty sposób na darmową reklamę w Internecie!