Jak sprawdzić, co można poprawić na stronie, czyli aplikacja SEO Check!

Zrobiłeś stronę internetową samodzielnie i chciałbyś sprawdzić, czy wszystko zrobiłeś dobrze, czy można byłoby coś poprawić, aby uzyskać lepszy efekt lub wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania w Google?

Projektując samodzielnie stronę internetowa nie sposób uniknąć błędów. Zawsze pojawią się drobne niedociągnięcia, które można systematycznie usuwać na stronie. W Internecie można znaleźć wiele firm, które oferują usługę optymalizacji strony www, jednak nie jest to tanie rozwiązanie. Ale jak w ogóle sprawdzić, co może być poprawione lub ulepszone na stronie internetowej?

Oto najczęstsze błędy popełnianie przy samodzielnym tworzeniu stron internetowych:

  • źle dopasowane tło do koloru tekstu,
  • brak wersji mobilnej na telefony, smartfony, tablety,
  • sprawdzenie strony tylko w jednej przeglądarce internetowej,
  • używanie dużej ilości ruchomych elementów, czy przestarzałej technologii flash,
  • niedopasowane do strony zdjęcia i ozdobniki,
  • używanie trudnego lub branżowego słownictwa,
  • brak odpowiednich tytułów, tagów, nagłówków powiązanych ze słowami kluczowymi
  • dodanie dużej ilości skryptów i kodu wydłużającego długość ładowania strony
  • brak kont społecznościowych,
  • źle przygotowane menu strony,
  • brak przycisków i elementów umożliwiających bezpośredni telefoniczny lub mailowy,
  • wiele, wiele innych o których można dowiedzieć się z poniższej aplikacji.

Aplikacja SEO Check – sprawdź co możesz poprawić na stronie!

W aplikacji SEO Check w łatwy sposób można sprawdzić jakie są najnowsze wytyczne Google związane z projektowaniem stron internetowych. W prosty i czytelny sposób aplikacja wyświetli informacje, które należy zmienić na stronie, aby strona www pojawiła się na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce na pożądane słowa kluczowe.

Poniżej można zobaczyć kilka zdjęć – zrzutów ekranu z aplikacji.

Seo Check
Seo Check - sprawdzenie strony
jak sprawdzić, czy strona została zrobiona dobrze
 

Taka kontrola pozwala na szybki audyt – przegląd strony internetowej z perspektywy SEO (stopnia optymalizacji strony). Dzięki aplikacji można otrzymać informacje, które poprawią optymalizację Twojej strony w wyszukiwarce. Zgodność z wytycznymi dotyczącymi wyszukiwarek jest bardzo ważna dla osiągnięcia bardzo wysokiej pozycji w rankingach wyszukiwarek. Aplikacja ta analizuje wszystkie istotne kryteria, a następnie daje wskazówki dotyczące optymalizacji strony pod kątem sukcesu w Google.

Dużą wadą aplikacji jest to, że niestety nie posiada ona jeszcze polskiej wersji językowej.

Poniżej przedstawiam opis jakie elementy związane z optymalizacją strony internetowej i nie tylko sprawdza aplikacja.

Meta-informacje:

  • Analiza tytułu strony (tytułu, który pojawia się na pasku wyszukiwarki i w Google po odszukaniu strony www) pod względem długości, treści i poprawnych technicznie znaczników,
  • Analiza długości opisu meta (Description) i poprawna specyfikacja w HTML,
  • Analiza poprawności pliku robots.txt,
  • Sprawdzenie czy nie ustawiono dla strony opcji Noindex (czyli opcji zabraniającej dodanie strony do wyszukiwarki),
  • Sprawdzenie, czy łącze kanoniczne jest poprawne,
  • Sprawdzenie atrybutu hreflang ,
  • Sprawdzenie, czy lokalizacja serwera, domena i język odpowiadają rozpoznanemu na stronie językowi,
  • Sprawdzanie domeny (adresu strony www) pod kątem długości i problemów technicznych,
  • Sprawdzenie prawidłową ikonę strony (favicon) w kodzie HTML,
  • Sprawdzenie poprawności kodowania znaków,
  • Sprawdzenie, czy znaczniki Doctype w nagłówku strony są poprawne.

Jakość strony:

  • Analiza wykorzystania i częstotliwości wyróżnionego pogrubieniem tekstu (tagi <b> i <strong>),
  • Analiza powtórzeń słownych i zbyt długich tekstów,
  • Wyszukanie, czy strona nie zawiera przestarzałej technologii ramek lub Flash,
  • Analiza treści na stronie (w tym czy nagłówki i tytuły są zgodne z tekstami),
  • Wyszukanie opcji związanych z kontami społecznościowymi,
  • Sprawdzenie alternatywny opisów dla obrazów (atrybut alt),
  • Wyszukanie nieprawidłowych stylów CSS umieszczonych w kodzie strony, zamiast w zewnętrznych plikach,
  • Analiza, czy na stronie nie ma zbyt dużo reklam lub nieistotnych treści,
  • Wyszukanie błędów,
  • Zidentyfikowanie najczęściej występujących na stronie słów kluczowych.

Nagłówki stron:

  • Sprawdzenie nagłówka H1 (tytułu pierwszego stopnia),
  • Sprawdzenie poprawności użycia nagłówków.

Linki przychodzące:

  • Analiza linków zewnętrznych na stronie,
  • Sprawdzenie wewnętrznych linków.

Czynniki zewnętrzne:

  • Sprawdzenie, czy poszczególne podstrony są dobrze zorganizowane,
  • Wyszukanie linków zwrotnych,
  • Analiza rozpowszechniania strony w sieciach społecznościowych.

Konfiguracja serwera:

  • Wyszukanie niepotrzebnych nagłówków HTTP,
  • Sprawdzenie, czy istnieje przekierowanie na www. i nie www,
  • Określenie czasu ładowania strony,
  • Sprawdzenie rozmiaru strony,
  • Określenie liczby plików CSS i Javascript na stronie.

W artykule wskazuję tylko pewien kierunek, pokazuję przykładową aplikację, której można użyć, aby podnieść pozycję strony w wyszukiwarce Google. Konkretne rady, czy omówienie poszczególnych zagadnień będzie można znaleźć w moich kolejnych wpisach.

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *