Dużo – kto to czyta? Mało – nic tu nie ma! Pisać czy nie – oto pytanie!

Czy na stronie internetowej powinno być dużo tekstu? Czy raczej niewiele, bo i tak nikt tego nie czyta? Pisać teksty samodzielnie, czy raczej zlecić copywriterowi? To kluczowe pytania dla właścicieli stron www.

Ponoć i tak wszyscy przeglądają na stronach internetowych tylko obrazki i filmiki. Po co więc umieszczać dużo treści na stronie www? Tak argumentują przeważnie przeciwnicy długich tekstów na stronie, którzy to uważają, że strona internetowa powinna być prosta i czytelna, a najważniejsze informacje, to dobrze widoczne informacje kontaktowe.

Po co przygotowywać długie teksty na stronę internetową?

Przygotowując strony internetowe słyszę od klientów, żeby na stronie dodać tylko kilka prostych zdań o ofercie firmy, i to wszystko, bo nie ma potrzeby rozpisywać, czy wchodzić w szczegóły, gdyż w obecnych czasach i tak nikt nie ma czasu na czytanie epopei na stronach internetowych.

Problem z krótkimi tekstami na stronie internetowej jest następujący:

Strony internetowe z małą ilością tekstu wypadają słabo w wyszukiwarce Google w porównaniu do stron internetowych z dużą ilością materiałów.

A przecież dla właściciela strony www pozycja w wyszukiwarce Google to kluczowa sprawa. Mało kto zdaje sobie sprawę, że długie teksty są zatem przygotowywane głównie dla wyszukiwarek internetowych. Dla wyszukiwarki na stronie www najważniejsza jest unikalna, dobrze opracowana treść. Według wskazówek specjalistów SEO (czyli specjalistów od pozycjonowania w wyszukiwarce Google) dobry tekst na stronie internetowej ma ponad 1000 słów, choć niektórzy zalecają nawet ponad 2000 słów.

Co prawda nudnych i długich tekstów i tak raczej nikt nie czyta, natomiast są one szalenie ważne z punktu widzenia wyszukiwarki np. Google. Może niekoniecznie nudne teksty, ale długie na pewno bardzo pomogą w osiągnięciu przez stronę internetową wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Ważne jest, aby takie treści były unikalne, czyli nieskopiowane z żadnej innej strony www. Dobrze by było, aby teksty zawierały nagłówki – tytuły. Takie nagłówki mają za zadanie ułatwić odnalezienie w dłuższym tekście informacji, które interesują użytkownika bez zmuszania go do czytania całego tekstu.

Kilka rad jak przygotowywać dobre treści na stronę internetową?

Pomijając oczywisty fakt, że teksty te nie powinny zawierać błędów, nieprawdziwych informacji, czy literówek, to warto wspomnieć również o tym, że przy dużej ilości tekstu, dobrze by było odpowiednio dobrać następujące parametry tekstu: rozmiar tekstu, czytelny krój czcionki, odstępy między wierszami i akapitami, kolor tekstu dopasowany do tła strony. Polecam także ujednolicić formatowanie na stronie oraz nie używać przesadnie różnych ozdobników do formatowania strony www.

Tekstów na stronę i artykułów na bloga wcale nie musisz pisać samodzielnie!

Uważam, że samodzielne pisanie tekstów, to optymalne rozwiązanie pod kątem jakości treści na stronie internetowej. Nikt przecież nie zna Twojego biznesu, czy Twojej branży lepiej niż Ty – osoba, która działa w danej dziedzinie. To Ty najlepiej wiesz, jakie usługi oferujesz, co się najlepiej sprzedaje, jakich mechanizmów użyć, żeby wyniki Twojej firmy mogły być jak najlepsze.

Ale oczywiście istnieje mnóstwo firm, które taki tekst mogą przygotować za Ciebie, choć warto taki tekst sprawdzić pod kątem merytorycznym, gdyż osoba pisząca tekst raczej nie zna się na branży, w której działasz.

Warto umieszczać długie teksty na stronie internetowej – podsumowanie!

Podsumowując: mimo, że strony tworzymy dla ludzi, a nie dla wyszukiwarek internetowych, to jeśli naszej strony nikt w wyszukiwarce nie znajdzie, to i tak jej nikt z ludzi jej nie przeczyta. Zatem liczba klientów firmy nie wzrośnie lub będzie rosła dużo wolniej, jeśli umieścisz na stronie byle jakie lub zbyt krótkie teksty.

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *