Tanio, czy drogo? Czy warto umieścić cennik na stronie internetowej?

Zastanawiasz się, czy umieścić cennik na swojej stronie internetowej? Nie ma się co zastanawiać… Sprawdź dlaczego warto to zrobić, i dlaczego niektóre firmy nie chcą umieszczać cennika na stronie www.

Czy jeśli na stronie internetowej nie ma żadnego cennika usług, to czy to znaczy, że jest bardzo drogo? I czy dana firma, która nie dodaje cennika na stronie, „złapie” klienta tylko dlatego, że zanim usłyszy on cenę, to już się zdecydował się na usługę i nie chce mu się szukać dalej?

Nie znalazłeś na stronie www cennika – no to pewnie będzie drogo?!

Chyba nie zawsze tak jest, ale w zdecydowanej większości okazuje się, że na stronie, na której nie ma cennika jest tak drogo, że każdy kto zobaczyłby takie ceny na stronie, to raczej nie zamówiłby produktu lub usługi. I tak przeważnie myślą klienci: jeśli na stronie nie ma cennika usług, to pewnie jest bardzo drogo, bo w przeciwnym razie dlaczego właściciel boi się publikować ceny.

I rzeczywiście okazuje się, zwłaszcza w przypadkach, w których dana usługa lub produkt jest najtańsza lub bardzo tania, cennik zawsze pojawia się na stronie internetowej.

Co więcej publikowanie cen na stronie internetowej podnosi wiarygodność firmy w oczach klienta, choćby dlatego, że w takim przypadku oferta firmy staje się przejrzysta i wiarygodna. Klienci zawsze doceniają uczciwość i transparentność, brak ukrytych, czy dodatkowych opłat.

Umieszczać cennik na stronie internetowej, czy może jednak nie?

Z własnego doświadczenia wiem, że dodatkową zaletą umieszczenia na stronie internetowej cennika jest spora oszczędność czasu. Przekonałem się o tym na własnej skórze, gdyż na początku, kiedy jeszcze nie miałem cennika na stronie, musiałem się zmierzyć ze sporą liczbą rozmów telefonicznych, podczas których kliencie głównie pytali o ceny. Po umieszczeniu na stronie internetowej cennika w widocznym miejscu liczba takich telefonów stanowczo spadła, a klienci sami mogli dowiedzieć się co ile kosztuje, i jeśli tak cena im odpowiadała, to od razu skupiali się na zamówieniu usługi. Zatem jeśli klient zna cennik, wie chociaż mniej więcej, co ile kosztuje, to znacząco skracamy czas poświęcony na rozmowy, a skupiamy się na tym co lubimy robić, czyli na sprzedaży produktów i usług i tym samym zarabianiu większych pieniędzy.

Umieszczając cennik na stronie www – oszczędzasz mnóstwo czasu!

Podając cenę odsiewasz w ten sposób klientów, którzy i tak nie zdecydują się na Twoją usługę, jeśli usłyszą cenę. Nie ma co tracić czasu na tych, którzy nie zamówią usługi, lepiej poświęcić więcej czasu tym, którzy ja zamawiają.

Oczywiście zdarzaj się usługi, które ciężko wycenić, bo np. mogą wchodzić w skład większego pakietu, mogą zależeć od wielu czynników, mogą być pewne niewiadome w równaniu, które rozwiążemy dopiero po uzyskaniu od klienta pewnych informacji.

Nie masz stałych cen, nie masz sztywnego cennika – co zrobić?

W takich przypadkach zalecam choćby podanie kilku ogólnych informacji o cenach, zamiast wchodzić w szczegóły. Można też posłużyć się formułą, że cena standardowej usługi zaczyna się od jakiejś kwoty np. „cena pakietu all inclusive już od 449zł„. Można podać na stronie pakiety cenowe: mini, standard, premium w ciekawie opracowanej szacie graficznej, można umieścić widełki cenowe „od …. do …”, można podać uśrednioną cenę, przecież to tylko przykładowa cena, nie jest to oferta, tylko kwota za standardową usługę, czy produkt. Jeśli będzie zamawiane coś extra ponad standard, to i cena będzie z górnej półki.

Można pomyśleć, że mając do wyboru kilka firm, gdzie na stronie podany jest cennik, klient wybierze firmę, która oferuje usługę w najniższej cenie. Jednak tylko ok. 25% klientów przyznaje, że wybiera w ten sposób. Dla większości liczby się jakość, uczciwość, wizerunek, czy to jak długo firma istnieje na rynku

Podanie ceny na stronie nie ma zatem praktycznie żadnych negatywnych cech, a plusów jest dosyć dużo, bo skorzystamy na tym finansowo, czasowo i wizerunkowo.

Zalety publikacji cennika usług na stronie internetowej – podsumowanie!

Podsumowując – cennik na stronie internetowej – zdecydowanie polecam – i przypominam największe zalety publikacji cennika na stronie internetowej: zwiększenie wiarygodności firmy, uczciwe podejście do klienta, oszczędność czasu.

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *