Tania reklama strony czyli sposób mój na 1. miejsce w Google w 2 lata

Poniżej przedstawiam swoją historię jak trafić na pierwsze miejsce w wyszukiwarce Google w 2 lata, nie mając praktycznie żadnej wiedzy informatycznej, związanej z tworzeniem stron, SEO, SEM, czy pozycjonowaniem.

Już ponad 10 lat zajmuję się tematem tworzenia tanich stron internetowych, ich optymalizacji, pozycjonowania, reklamy internetowej i innymi sprawami związanymi ze stronami internetowymi. Na początku zaczynałem od zera. Byłem ciekaw, czy dałbym sobie radę ze zrobieniem strony www; zbiegło się to trochę z pojawieniem się systemów CMS takich jak Joomla, czy WordPress, a właściwie z popularyzacją tych systemów. Nagle środowisko informatyczne zdało sobie sprawę z przełomu, jaki te systemy za sobą niosą. Html, php, css, java – praktycznie bez znajomości tych słów mogę sobie zrobić stronę internetową – interesujące.

No i się zaczęło. Jedna strona www, druga, trzecia, … Potem dużo czytania, poprawiania, tysiące różnych witryn opisujących jakie treści powinny być na stronie, jakie elementy przygotować, co zmienić, Google Webmaster Tools, Page Rank, ogłoszenia, katalogi, bazy firm, kilkukrotna zmiana wyglądu strony, dostosowanie strony do różnych urządzeń mobilnych, tabletów, telefonów, wielkości ekranów, przetrząsanie Internetu w celu zdobycia informacji jak zoptymalizować stronę pod kątem wyszukiwania w Google, Pingwin, Panda i inne Googlowskie zwierzęta, pozycjonowanie lokalne, co zmienić, żeby więcej osób zamówiło usługi… No i w końcu konta społecznościowe, przed którymi dosyć długo się broniłem, aby w tym momencie dojść do pisania bloga… A co będzie dalej, co przyniesie przyszłość, co trzeba będzie zmienić, żeby nie wypaść z obiegu. Tego chyba nie wiedzą nawet programiści w Google.

Już w trakcie studiów zastanawiałem się co zrobić, czego się nauczyć, jakie umiejętności mogą mi się przydać, ale to chyba samo życie popchnęło mnie w kierunku tworzenia stron internetowych. Jak już zacząłem, to nie mogłem przestać i przygoda z tanimi stronami internetowymi trwa do dziś. Moja strona jest pierwsza w Google po wpisaniu słów: „tanie strony internetowe„, „tanie strony www„, „tworzenie stron tanio” Dlatego też poniżej chciałbym się podzielić informacjami, co zrobić, aby strona internetowa przynosiła zyski, była widoczna w wyszukiwarce Google, zajmowała wysoką pozycję po wpisaniu odpowiednich słów. kluczowych.

Poniżej prezentuję zestawienie co należy zrobić, aby strona była wysoko w wyszukiwarce i strona generowała odpowiednią ilość klientów.

Jak samemu zrobić stronę, aby przynosiła zyski i dostarczała klientów

  1. wykupienie adresu strony www (domeny) i serwera np. tutaj,
  2. tanie stworzenie strony internetowej z kilkoma zakładkami w menu (obowiązkowe zakładki: strona główna, oferta, cennik, kontakt),
  3. uzupełnienie strony o słowa kluczowe, po których strona miałaby być wyszukiwana, odpowiednie tytuły artykułów, tytuły podstron (atrybut title), nagłówki h1, h2, h3, …, opisy alternatywne obrazów, podstrony z miejscowościami, na terenie których świadczone są usługi,
  4. analiza strony poprzez darmowe narzędzia: Webmasters Tools (m.in. analiza czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych) oraz „Structured Data Testing Tool” (dane strukturalne), validator.w3.org, Google Analitycs,
  5. pochwalenie się swoją działalnością na forach internetowych,
  6. dodanie strony do popularnych portali i witryn internetowych: Cylex, Google Moja Firma (firma na mapie Google), odi, zumi, firmy.net, Money, Targeo
  7. zgłoszenie strony do popularnych wyszukiwarek Google, Bing, dodanie mapy strony do wyszukiwarki, sprawdzenie wytycznych Google co do stron internetowych,
  8. wykorzystanie katalogów (w tym katalogów stron firmowych) do zdobycia linków do strony,
  9. wpisy na popularnych blogach, wykonanie swojego bloga firmowego,
  10. reklama poprzez strony z ogłoszeniami ogólnopolskimi i regionalnymi,
  11. przygotowanie filmów i umieszczenie ich na Youtube i Vimeo,
  12. portale społecznościowe – firma konta na Facebooku, Twiterze, Instagramie i innych portalach,
  13. analiza konkurencji (strony, linków, sposobów optymalizacji i reklamy),
  14. sprzedaż produktów i usług w sklepach internetowych np. na allegro,
  15. analiza wykonanych czynności i zabiegów poprzez strony z darmowymi audytami SEO, czy aplikacjami np. SEO Check.

Dobrze by było rozłożyć wykonanie tych operacji w czasie. Raczej nie uda się tego wszystkiego wykonać w jeden dzień, ale dla jasności podkreślę, że jest to praca na dłuższy okres czasu – mi zajęło to ok. 2 lat. Wydaje się, że Google lubi strony, które się rozwijają, zmieniają, dopasowują do wytycznych, nie zostają w miejscu, tylko idą do przodu z duchem czasu.

Powyżej opisałem tylko podstawowe operacje i czynności, które należy wykonać po zakupie domeny i serwera i zrobieniu strony www. Jeśli zostaną poprawnie wykonane, to gwarantuję, że w dłuższym okresie czasu przyniosą wymierne korzyści. Po dokładniejsze informacje odnośnie niektórych punktów odsyłam do wyszukiwarki Google.

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *