Tanie pozycjonowanie lokalne, czyli podstrony z miastami + mapa!

Co zrobić, żeby pojawić się w Google w dużym mieście np. w Warszawie na pierwszym miejscu na słowa kluczowe związane z prowadzoną działalnością? Czy wystarczy specjalna zakładka z nazwą miasta i usługi?

Wyobraź sobie, że znajdujesz się w Warszawie na ul. Głównej i chciałbyś coś przekąsić. Wyciągasz smartfona, wpisujesz w Google „restauracje” i idziesz pod wskazany adres. Jeżeli Twoja strona nie pojawi się w wynikach wyszukiwania osób, które szukają Twoich usług np. w Warszawie, Krakowie, czy Katowicach, to znaczy, że powinieneś założyć na swojej stronie odpowiednie zakładki zawierające nazwy miejscowości i słowa kluczowe w tytule, nagłówkach i w treśći, czyli powinieneś pomyśleć o tanim pozycjonowaniu lokalnym strony.

Wyszukiwarka w telefonie rozpoznaje miejsce, w którym się znajdujesz i kieruje Cię do najbliższej restauracji. Pewnie byś się zdziwił, gdyby w tym momencie został Ci pokazany lokal gastronomiczny w Krakowie albo we Wrocławiu.

Użytkownicy najczęściej wyszukują w ten sposób restauracje, pizzerie, bary, usługi fryzjerskie, warsztaty samochodowe, usługi hydraulika, czy elektryka, usługi budowlane, stolarza, dentystę, adwokata, specjalistę od naprawy komputerów, czy usługi wykonywania stron internetowych.

Warto więc zadbać o tanie pozycjonowanie lokalne, czyli o to aby Twoja firma została wyświetlona wszystkim, którzy szukają jej w miejscu, w którym przebywają. Można to zrobić przygotowując specjalną podstronę (zakładkę) na swojej stronie internetowej, na której należy umieścić odpowiedni nagłówek np. „tanie stronki internetowe Warszawa”, dobrze przygotowaną treść – opis usług zawierający słowa kluczowe, które mogą zostać wpisane w pasku wyszukiwarki przez osobę sprzyjającą Twoich usług, dobrze widoczne dane teleadresowe, mapę z zaznaczonym adresem firmy.

Dodanie strony www do Google Moja Firma (do map Google)

Warto też zadbać o dodanie strony do Google Moja Firma (czyli, żeby na mapie Google pojawił się znacznik określający, gdzie znajduje się nasza firma), czy do innych portali takich jak np. pkt.pl, firmy.net, panoramafirm.pl. Ułatwi to znalezienie Twojej strony w Google.

Odkąd Google zaczęło preferować strony dostosowane do urządzeń o różnej wielkości, np. do telefonów, czy tabletów, zalecane jest posiadanie na stronie wersji mobilnej. Dobrze przygotowana strona z dużą ilością tekstu, z zakładkami zawierającymi nazwy miast, umieszczone w opisany wyżej sposób, z wersją na telefony i tablety (responsywność), powinna być wysoko w Google na arenie lokalnej, na wybrane słowa kluczowe.

Oprócz tego dobrze byłoby wprowadzić dane strukturalne związane z daną miejscowością i adresem firmy. Zalecane byłoby też zdobycie linków lokalnych do wykonanej strony. Więcej na ten temat można znaleźć w Internecie i kolejnych wpisach na moim blogu z tanimi stronkami (zwłaszcza we wpisach z kategorii „strony i blogi”).

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *