Pozycjonowanie – po co mi to, skoro moja strona pojawia się w Google?

Czytając artykuł o samodzielnym wykonaniu strony internetowej można odnieść wrażenie, że optymalizacja strony i jej reklama (pozycjonowanie) zajmują więcej czasu, niż samo wykonanie strony internetowej.

Zakupiłeś hosting i domenę, i nawet sam poradziłeś siebie z przygotowaniem prostej strony internetowej, nie musisz za to płacić ani grosza, teraz tylko czekasz na te tłumy, które wejdą na Twoją stronę, rozdzwonią się telefony, nie będziesz nadążać z odpisywaniem na maile, a przelewy będą wpływać regularnie.

Niestety to tak nie działa. Samo zrobienie strony internetowej nie zagwarantuje Ci zdobycia nawet jednego klienta! Pojawienie się strony internetowej w Google to dopiero początek długiej drogi do sukcesu. Oprócz wykonania strony internetowej, czy to samodzielnego, czy to przez firmę znalezioną w Internecie, należy wykonać jeszcze mnóstwo prac, aby strona przynosiła zyski!

Po wykonaniu strony internetowej zaczyna się dopiero zabawa, a właściwie ciężka praca nad stroną. Bo przecież strona, która nie jest wyświetlana w Google, to strona, która nie pracuje na siebie. Nie licząc stron wizytówek i prostych stron zbudowanych tylko po to, aby firma mogła się pochwalić przygotowaną witryną, wszelkie inne strony internetowe należy optymalizować i pozycjonować – można to robić samodzielnie, można te zabiegi też zlecić firmie.

Optymalizacji strony internetowej poświęcę cały osobny artykuł, zatem na razie skupmy się na pozycjonowaniu, które każdy może zrobić samodzielnie!

Zaznaczę też jeszcze, że obecnie prawie polowa użytkowników korzysta ze stron na urządzeniach mobilnych, zatem jeśli Twoja strona www nie posiada wersji na telefony, tablety, smartfony, to należy zacząć od dodania takiej wersji na stronie. Przygotowując stronę pamiętaj zatem o tym, aby była ona responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej? I czemu tak drogo?!

Jeszcze kilka lat temu można było wypozycjonować stronę za niewielkie pieniądze, jednak wraz ze wzrostem konkurencji i stopnia skomplikowania algorytmu Google, w którym kolejne aktualizacje uniemożliwiły szybkie pojawienie się strony na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania w Google, cena usług związanych z pozycjonowaniem drastycznie wzrosła.

Dlatego tez poniżej prezentuje listę zabiegów, które od których ponad 10 lat temu zacząłem pozycjonowanie swojej strony internetowej. Niektóre z tych zabiegów nie dają już takich efektów jak dawały kiedyś, ale mimo wszystko warto je wykonać. Nie radzę robić tego wszystkiego od razu, tylko bardzo powoli, aby wyszukiwarka Google miała czas, aby wziąć pod uwagę te wszystkie operacje i potraktowała ich jako próbę szybkiego trafienia na czołówkę wyników Googla.

Większość specjalistów uważa, że najważniejsza jest tutaj liczba i wartość linków przychodzących dla twojej strony www, a także aktywność w Social Mediach, choć są to oczywiście tylko spostrzeżenia i sugestie. Pewnie każdy specjalista od pozycjonowania przekaże Ci trochę inne informacje, gdyż nie ma jednej skutecznej metody na wypozycjonowanie strony internetowej. Mówi się, że już nawet specjaliści w Google do końca nie wiedzą, co wpływa na ostateczny wynik strony w wynikach wyszukiwania.

Zalecane działania związane z samodzielnym pozycjonowaniem strony internetowej:

  1. optymalizacja strony internetowej,
  2. dostosowywanie strony do zmieniających się wytycznych wyszukiwarek i wymagań klientów
  3. uwzględnienie wytycznych Google co do tworzenia stron internetowych,
  4. przygotowanie wersji mobilnej (strony responsywnej)
  5. pochwalenie się stroną www i swoją działalnością na forach internetowych, szczególnie tych tematycznych bezpośrednio związanych z prowadzonym biznesem
  6. zgłoszenie strony internetowej do popularnych wyszukiwarek m.in. Google i Bing, a także do innych mniej popularnych
  7. przygotowanie i dodanie mapy swojej strony (listy podstron) do wyszukiwarki
  8. systematycznie zdobywanie linków do swojej witryny ze stron internetowych, katalogów, szczególnie tych związanych tematycznie z naszą działalnością
  9. wartościowe wpisy i artykuły na popularnych blogach zawierające link do strony, wykonanie swojego bloga firmowego,
  10. pochwalenie się swoją działalnością na popularnych i najczęściej odwiedzanych forach internetowych,
  11. dodanie strony do popularnych portali i witryn internetowych np.: Cylex, Google Moja Firma (firma na mapie Google), Odi, Zumi, Firmy.net, Money, Targeo
  12. wykorzystanie popularnych katalogów internetowych (w tym katalogów stron firmowych) do zdobycia linków do strony,
  13. reklama poprzez strony z ogłoszeniami ogólnopolskimi i regionalnymi,
  14. przygotowanie filmów i umieszczenie ich na Youtube i Vimeo,
  15. aktywność na portalach społecznościowych – firmowe konto na Facebooku, Twitterze, Instagramie i innych portalach społecznościowych,
  16. analiza konkurencji (strony, linków, sposobów optymalizacji i reklamy) i wykorzystanie zdobytych doświadczeń na swojej stronie www,
  17. sprzedaż produktów i usług w sklepach internetowych np. na allegro,
  18. przygotowywanie promocji, zniżek, rabatów, kart podarunkowych i innych usług marketingowych
  19. udział w programach partnerskich i afiliacyjnych, w celu zwiększenia źródeł dochodu
  20. systematyczne powiększanie wiedzy z zakresu pozycjonowania stron internetowych, aby nie zostać w tyle za konkurencją
  21. analiza wykonanych czynności i zabiegów poprzez strony z darmowymi audytami SEO, czy aplikacjami np. SEO Check.

Jeśli chciałabyś, aby wszystkie powyższe czynności i wiele więcej wykonała za Ciebie profesjonalna firma, zapraszam do kontaktu. W mailu proszę o następujące informacje: adres strony do pozycjonowania, imię i nazwisko, numer telefonu, ewentualnie listę słów kluczowych, po których strona miałaby być wyszukiwana w Google.

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *