Ile razy umieścić na stronie dane kontaktowe, czyli gdzie ten telefon?

Często osoby, którym wykonuję stronę internetową chcą, abym usunął powtarzające się informacje kontaktowe, żeby np. numer telefonu, czy adres e-mail umieścić tylko raz w dziale „Kontakt”. Sprawdź co im odpowiadam?

Gdzie na stronie internetowej umieścić dane kontaktowe (adres, telefon, e-mail)?

Zawsze powtarzam, że większość użytkowników, którzy wchodzą na Twoją stronę internetową, to osoby, które chcą zakupić daną usługę. Chcą, żeby ktoś szybko rozwiązał konkretny problem przed którym stoją, czy pomógł albo coś ułatwił, z czym oni nie chcą się mierzyć. Są gotowi za to zapłacić, pod warunkiem, że dostaną to już – teraz!

Osoby takie nie są nastawione na żmudne przeszukiwane strony www i tracenie czasu na przechodzenie do zakładek, wyszukiwanie odpowiednich informacji. Chcą szybko sprawdzić, że na danej strona dane firma oferuje usługę, której szukali, i chcą szybko zadzwonić lub napisać e-mail z prośbą o wykonanie usługi.

Zatem dlaczego utrudniać komuś, kto chce zapłacić za nasze usługi, szybie znalezienie numeru telefonu, czy adresu e-mail. Najlepiej byłoby maksymalnie dużo razy umieścić informacje kontaktowe w miejscach, w których klient spodziewa się je znaleźć, czyli od razu na górze strony, w zakładce kontakt, ewentualnie w stopce.

Umieszczenie danych kontaktowych na stronie internetowej tak, aby były można je było w końcu znaleźć, to przecież za mało! Użytkownika strony nie powinno się przecież skazywać na żmudne poszukiwania, czy wczytywanie się w długi tekst, aby w końcu zobaczyć numer telefonu, czy adres e-mail.

Umieszczenie danych kontaktowych tak, aby były można je było znaleźć to za mało!

Informacje kontaktowe powinno być widać na stronie, powinny się rzucać w oczy. Potencjalny klient który wejdzie na stronę musi się z Tobą skontaktować! Jeśli tak będzie, to znaczy, że informacje kontaktowe na stronie www spełniają swoją funkcję. No przecież bez klientów Twój biznes nie będzie miał szans przetrwać!

Informacje kontaktowe, a wyświetlanie strony na telefonie, smartfonie lub tablecie!

Według statystyk coraz więcej osób korzysta ze stron internetowych na urządzeniach mobilnych, zatem dobrze by było też, gdyby na tego typu urządzeniach można było od razu po kliknięciu zadzwonić, czy napisać e-mail, bez kopiowania, czy zmuszania kogokolwiek do zapamiętywania danych kontaktowych.

Kod html umożliwiający użytkownikowi kliknięcie w adres e-mail lub w numer telefonu na urządzeniu mobilnym np. telefonie, tablecie lub smartfonie

Adres e-mail powinien być umieszczony jako następujący kod:

<a href=”mailto:[email protected]”>[email protected]</a>

Tak samo numer telefonu powinien zawierać kod umożliwiający wykonanie połączenia za pomocą jednego kliknięcia:

<a href=”tel:+48512781751″>512 781 751</a>

Należy pamiętać o podaniu prefiksu kierunkowego Polski +48. Powyższy kod należy wkleić jako kod html w edytorze na zapleczu Joomla lub WordPress. Powyższy kod chroni również np. adres emailowy przed internetowymi robotami spamującymi.

Dobrze przygotowana zakładka „Kontakt” z mapą Google Maps i linkami do internetowych serwisów społecznościowych

Oprócz danych teleadresowych dobrze by było umieścić na stronie w zakładce „Kontakt” mapę dojazdu najlepiej z Google Maps do siedziby firmy (wiąże się to z dodaniem firmy do Google Maps, o czym przyszłości jeszcze napiszę), a także dane firmy: NIP, REGON, budujące wiarygodność firmy w oczach klienta. Polecam też dodać adresy kont społecznościowych, gdyż niektórzy klienci wolą kontaktować się np. poprzez Facebooka,Twittera, czy Instagrama.

Dane strukturalne zawierające informacje teleadresowe firmy

Dobrze by było też poczytać o danym strukturalnych Google, ułatwiających wyszukiwarce odczytywanie treści na stronie www. Wtedy adres siedziby firmy może pojawiać się częściej w Google od razu przy adresie witryny w wynikach wyszukiwania, co może sprawić, że więcej osób zawita na Twoją stronę internetową.

Tags:

2 komentarzy w temacie “Ile razy umieścić na stronie dane kontaktowe, czyli gdzie ten telefon?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *