Jak wybrać dobry adres strony www (domenę) dla swojej firmy?

Wiele osób zakładających firmę, czy rozpoczynających działalność gospodarczą zastanawia się jaki adres strony internetowej zarezerwować (czyli jaką najlepiej tanią domenę internetową zakupić). Czy taką z nazwą firmy?

No właśnie, na początku trzeba się dobrze zastanowić, bo o ile Twoja strona internetowa prawdopodobnie na przestrzeni lat będzie się ciągle zmieniała, ewoluowała, dostosowywała do nowych warunków i wytycznych wyszukiwarek, tak Twoja domena raczej pozostanie taka sama przez cały okres prowadzenia działalności. Domeny nie można tak po prostu zamienić na inną. Można najwyżej wykupić nowy adres internetowy (nową domenę), ale wiążę się z tym niestety spore ryzyko, o czym zdążyłem się już nieraz przekonać na własnej skórze.

Jaką zatem wybrać domenę internetową dla swojej firmy?

Domena, czyli adres Twojej strony internetowej, powinien być możliwie jak najkrótszy, żeby był łatwy do zapamiętania, żeby wpadał w oko albo w ucho, ale jednocześnie powinien zawierać jak najwięcej słów kluczowych, które najlepiej opisują prowadzoną przez Ciebie działalność. Jeśli prowadzisz biznes lokalny np. działasz tylko i wyłącznie w Warszawie dobrze było wykupić adres ze słowem „warszawa” albo skrótem „waw”. Taki adres będzie łatwiejszy do pozycjonowania na Warszawę.

Jeśli np. otwierasz lokal specjalizujący się w obsłudze wesel o nazwie „Sasanka”, to dobrze by było umieścić podstawowe słowa, które potencjalny klient będzie wpisywał w Google, aby taką salę znaleźć, czyli np. www.salaweselna.sasanka.pl. Może i taki adres jest trochę długi, może niektórzy uważają, że nie wpływa to już na pozycjonowanie w takim stopniu jak jeszcze kilka lat temu, ale w tym przypadku wystarczy wykupić jeden adres: „www.sasanka.pl”, wtedy za ten dłuższy adres strony nie trzeba płacić, krótszy adres można przekierować na ten właściwy adres strony i podawać go np. na wizytówkach i do pozycjonowania, a stronę i tak umieścić pod właściwym najlepszym adresem: www.salaweselna.sasanka.pl.

Wychodzi tanio, bo płaci się tylko za jeden adres, krótki adres łatwo zapamiętać, dłuższy adres strony pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie.

Dlaczego nie używać nazwy firmy w nazwie domeny (adresie strony www)?

Niektórzy proponują, aby nazwa firmy była jednocześnie adresem strony internetowej, jeśli jednak Twoja firma nie jest znaną na całym świecie marką jak np. Coca-Cola, to raczej pozostanie dalej mało znana, jeśli nazwa domeny będzie jednocześnie nazwą firmy. Trzeba będzie wtedy znacząco więcej zapłacić za budowę marki, popularyzację i pozycjonowanie strony internetowej.

Oczywiście nie można też przesadzić z długością adresu, którego zapamiętanie będzie nie lada wyczynem. Krótki, ale jednocześnie treściwy adres strony internetowej to połowa sukcesu strony.

Nie ma tu znaczenia, czy domena będzie się kończyła rozszerzeniem „pl”, „com”, „com.pl”, „eu”, „shop.pl” czy innym. Różnica między tymi rozszerzeniami, to przeważnie tylko różnica w cenie, ewentualnie różnica w łatwym zapamiętaniu adresu.

Gdzie można sprawdzić czy domena jest wolna? Gdzie zarejestrować domenę?

Pod poniższym adres można sprawdzić, jakie domeny są wolne, z jakimi rozszerzeniami: „pl”, „com”, „com.pl”, „eu” i mozna dokonać rezerwacji domeny „.pl” za jedyne 14,90 na rok, domeny „.com.pl” za 9,90 za pierwszy rok, domeny „.com” za 52zł, „.eu” za 65zł:

Tanie domeny internetowe: „pl”, „com”, „com.pl, „eu”

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *